Complaintvar 2023’te En Çok Şikayet Ettiğimiz Şeyleri Açıkladı
Şikayetvar Verilere göre site 2023 yılında ayda 28 milyon ziyaretçi ağırlamış ve yıl boyunca 520 bin şikayet çözüme kavuşturulmuştur. En çok şikayet e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarıyla ilgiliydi. En çok merak edilen markalar Trendyol, NaberVe instagram olarak öne çıktı. Yıl boyunca artışlar, sahtekarlıklar, ilaçlara erişim ve vize almada yaşanan zorluklar gündemde kaldı.
Platforma göre 2023 yılında tescilli marka sayısı 162 bin 48’e çıkacak. 193 bin 993’e gül. Yıl boyunca toplam 521 bin 527 şikâyet çözümlendi . Yıl boyunca yapılan toplam şikâyet sayısı 3 milyon 624 bin 148 oldu.
İşte rapordan öne çıkanlar:
En çok arama yapılan sektörler
e-Ticaret | 43 milyon 40 bin 515 |
İnternet servis sağlayıcıları | 31 milyon 536 bin 552 |
finans | 28 milyon 317 bin 931 |
Şikayetlerin en fazla arttığı alanlar
Yetkili servisler (Beyaz eşya) | %927 artış |
Finansal yatırım danışmanlığı | %866 artış |
Bilgisayar bileşenleri ve dahili donanım markaları | %649 artış |
En merak edilen markalar
Trendyol | 2 milyon 917 bin 253 |
Naber | 2 milyon 854 bin 054 |
2 milyon 484 bin 104 |
En çok şikayetin çözümlendiği sektörler
Enlak ve inşaat | %51 |
İnternet Platformları | %48 |
Mobilya-Ev Tekstili | %47 |
En çok şikayetin olduğu iller (1000 kişi başına)
İstanbul | 77.6 |
antalya | 72.8 |
Ankara | 66.9 |
izmir | 62 |
Bayburt | 54.3 |
En az şikayetin olduğu iller
Muş | 2.2 |
Hakkari | 2.4 |
Adıyaman | 2.5 |
kars | 3.1 |
Ağrı | 3.2 |
Türkiye’nin vazgeçtiği departmanlar (Şikâyet sayısında en fazla düşüş yaşananlar)
Kiralık Villa-Ev | -57% |
Düğün Salonları | -50% |
Züccaciye Markaları | -%49 |
Yabancı Kahveler | -44% |
Kripto Sanal-Dijital Döviz Değişimi | -43% |
Kimse hiçbir şubeden memnun değil
Sektörel memnuniyet yüzdelerine baktığımızda herhangi bir kesimden kimsenin memnun olduğunu söylemek pek mümkün değil. Müşterilerini en mutlu eden sektör olan gayrimenkul ve inşaat sektöründe memnuniyet oranı %51 Onu takip eden şubelerin tamamı ise yüzde 50’nin altında kaldı. İkinci sırada internet platformları yer aldı. Bunu mobilya ve ev tekstili takip ederken, gıda sektörü dördüncü sırada yer aldı.
2023’te dolandırıcılık olayları Bu yıl en sık görülen dolandırıcılık vakaları ise finans kurumu adı altında dolandırıcılık, istihdam adı altında dolandırıcılık, e-ticaret marka taklidi adı altında dolandırıcılık, devlet kurumları ve STK adı altında dolandırıcılık, devlet kurumları ve STK adı altında dolandırıcılık olarak karşımıza çıkıyor. bahis siteleri, araç kiralama markaları adı altında dolandırıcılık ve burs vaadiyle dolandırıcılık. Şeklindeydi.
2023’te artışlar gündemdeydi
Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konular arasında: yükseltir özellikle fahiş kira artışları öne çıktı. Maaş promosyonu, hayati ilaçlara erişimde yaşanan zorluklar, IMEI kayıt yoğunluğu, vize almada yaşanan zorluklar ve yetkili servislere yönelik şikayetler öne çıkan diğer konular oldu.
En çok ziyaret edilen bölüm ise 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçiyle. e-ticaret İnternet servis sağlayıcıları 31 milyon 536 bin 552 kez ziyaret edilirken, finans bölümü ise 28 milyon 317 bin 931 kez ziyaret edildi. En çok şikayet 487 bin 188 ile e-ticaret alanında geldi. Bunu 405 bin 367 ile finans, 370 bin 556 ile internet servis sağlayıcılar, 323 bin 828 ile bağlantı ve 319 bin 856 ile kargo ve taşımacılık takip etti.
Geçen yılın listesi şu şekildeydi: